Text pod odkazy níže popisuje postup zápisů a přestupu do naší školy. V tuto chvíli přijímáme žáky od 1. do 7. třídy a do přípravné třídy..
Hodnoty a pedagogické zásady ScioŠkol
ScioŠkola Hostivař zahájí svou činnost 1. září 2025. Jsme 21. základní škola v síti všech ScioŠkol. Navazujeme tak na zkušenosti škol již existujících.
Jsme devítiletá základní škola. V první roce našeho působení přijímáme děti do 1. až 7. třídy tak, aby od začátku mohl vzniknout věkově pestrý kolektiv. Otevíráme i přípravnou třídu pro předškoláky. Do každého ročníku budeme přijímat přibližně 16 dětí.
Platí se pouze 10 měsíců, tj. září až červen.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.
informace budou doplněny
ŠKOLNÍ DRUŽINA / KLUB
Děti si mohou vybírat z nabídky aktivit – kroužků. Některé kroužky můžou vést i děti. Aktivity nabízejí dětem “klubáci” – lidé se zkušenostmi s prací a vztahy s dětmi různého věku. Samozřejmostí je i klidová zóna pro ty žáky, kteří chtějí odpočívat nebo si číst.
KOLEJ
Základní sociální jednotkou ScioŠkoly, namísto běžné třídy, kde jsou děti stejného věku, je kolej, která sdružuje cca 10 – 15 dětí napříč věkovým spektrem. Kolej se v pravidelných intervalech setkává ke svému programu, jehož těžiště je především v rozvíjení sebepoznání a posilování schopnosti aktivní a solidární spolupráce. Kolej je patronována jedním průvodcem a představuje kontinuální “domovskou” skupinu žáka. Nad rámec běžné výuky je kolej také centrem mimoškolních aktivit, výletů a akcí s rodiči.
V koleji je také vytvářen bezpečný prostor pro prezentování či formování postojů dětí k nejrůznějším otázkám a skutečnostem, které se jich týkají.
PŘEDMĚTY
Z klasických předmětů máme zachovaný český jazyk, matematiku, anglický jazyk a tělocvik. V těchto předmětech děti fungují ve dvojročích nebo ve trojročích. Propojení ostatních předmětů v jeden předmět, svět v souvislostech, umožňuje žákům pohlížet na svět a lidskou společnost více globálně. Matematické dovednosti si děti osvojují s výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného. V českém jazyce uplatňujeme tvůrčí psaní a rozvíjíme především komunikační dovednosti. Anglický jazyk je více zaměřen na ústní komunikaci. Nelpíme tolik na znalosti gramatiky, protože naším cílem je domluvit se a nebát se jazyk používat.
SHROMÁŽDĚNÍ
Jednou týdně se scházíme na školním shromáždění, kde vytváříme společný prostor pro bezpečné vyjádření svých potřeb, názorů, podnětů ke změnám, nesouhlasů s otázkami týkajícími se školy či vztahů ve škole. Ustanovujeme si zde nová pravidla či nefungující pravidla měníme. Je to i místo, kde řešíme stížnosti a máme právo hlasovat. Každý hlas má stejnou váhu bez ohledu na věk.
PROJEKTY
Kromě klasických předmětů máme jeden speciální s názvem svět v souvislostech, kde využíváme projektů k rozvíjení klíčových kompetencí. Jejich délka je zpravidla 3 týdny, kdy dochází k jejich zhodnocení a prezentování v kolejích. Projekty nevnímáme pouze z pohledu klasického projektového vyučování, kdy je třeba dojít k nějakému konkrétnímu cíli, něco vytvořit. Někdy je i cesta naším cílem. A tak zkoumáme, bádáme, hrajeme si a experimentujeme, abychom na našem konci došli k další otázce, na kterou neznáme odpověď.